Ofensiva judicial del PP contra À PuntOfensiva judicial del PP contra À Punt
Jorge Bellver, PPCV.

El grup parlamentari popular valencià portarà als tribunals l'emissió de notícies "errònies" sobre el PP

Ofensiva judicial del PP contra À Punt

El grup parlamentari popular valencià portarà als tribunals l'emissió de notícies "errònies" sobre el PP

Ofensiva judicial del PP contra À Punt

Jorge Bellver, PPCV.

  • EFE/ Redacció València

  • | 24 de juny, 2018 - 15:57

El grup parlamentari popular ha interposat una denúncia amb À Punt després de l'emissió d'informacions "errònies" que tenen relació amb el PP i "danyen greument la seua imatge" davant l'absència d'una rectificació "d'acord amb la notícia emesa" per part de l'ens autonòmic.

En un comunicat, el president del grup parlamentari i portaveu de la formació en la Comissió Parlamentària de Radiotelevisió Valenciana i de l’Esplai Audiovisual, Jorge Bellver, ha recordat que À Punt "va divulgar una informació errònia relativa a la gratuïtat de l'AP7", en la qual va arribar a assenyalar que "tots els partits a les corts excepte el PP han demanat que seguisca gratuïta a partir de 2020", una cosa que "no és certa".

Per això, han presentat una demanda d'exercici de dret de rectificació contra la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana (À Punt) per a exigir responsabilitats.

Bellver ha denunciat que "qualsevol pot saber amb un senzill exercici d'hemeroteca que el PP sempre s'ha postulat a favor de la gratuïtat de l'AP7 a partir de 2020, oposant-se a la pròrroga de la concessió de la citada autopista".

Tant és així que el PP va votar a favor d'una proposició no de llei (PNL), recolzada unànimement per tots els grups, en la sessió de la Comissió d'Obres Públiques, Infraestructures i transports celebrada el dia 23 de febrer de 2016.

A més, un altre dels "greus errors" que s'arreplega en la demanda té a veure amb una altra informació "errònia" relativa a la Llei aprovada en 2015 per a la recuperació del servei públic de ràdio i televisió autonòmiques, en assenyalar que la mateixa es va aprovar "amb el vot a favor del PSPV, Compromís i Podem, l'abstenció de Ciutadans i el vot en contra del PP", la qual cosa no és certa, ja que el PP "es va abstenir", una cosa "fàcil de comprovar".

Bellver ha avançat que es va remetre una carta a la directora de l'ens, Empar Marco, instant-li a publicar una rectificació en el termini de tres dies tal com marca la llei "sense que fins avui s'haja procedit a la lectura de la rectificació remesa per part del citat mitjà de comunicació televisiu".

Segons s'arreplega, la divulgació per part del mitjà de comunicació d'aquestes notícies errònies i la falta de divulgació de la rectificació remesa, danyen greument la imatge del PP i per això, insta a À Punt a "difondre íntegrament la rectificació en el seu propis termes, amb rellevància semblant a la qual se li va donar a la notícia errònia, sense comentaris ni postil·les".


Si podeu llegir aquesta informació és perquè hi ha moltes persones que s’han fet subscriptores i d’altres que també són sòcies de la cooperativa Diari Jornada.

Si volem fer informació lliure, deslligada dels grans poders polítics i econòmics, amb una publicitat que passi el nostre codi ètic i sense continguts patrocinats, necessitem ser més. Necessitem que et sumis al projecte per poder explicar l’actualitat diària des de Barcelona, Palma i València amb rigor, honestedat, des de les esquerres i el feminisme i en català.

No t’ho pensis més: fes la teva subscripció i/o la teva aportació com a sòcia cooperativista.

Ens venem només a tu