La CGT presenta un recurs davant el Tribunal d'Estrasburg per l'ERO d'RTVVLa CGT presenta un recurs davant el Tribunal d'Estrasburg per l'ERO d'RTVV
FOTO: Melderomer Col·lectiu Audiovisual

La sentència del Tribunal Suprem de 2017 va declarar "ajustat a dret" l'ERO presentat per RTVV

La CGT presenta un recurs davant el Tribunal d'Estrasburg per l'ERO d'RTVV

La sentència del Tribunal Suprem de 2017 va declarar "ajustat a dret" l'ERO presentat per RTVV

La CGT presenta un recurs davant el Tribunal d'Estrasburg per l'ERO d'RTVV

FOTO: Melderomer Col·lectiu Audiovisual

  • Redacció València / EFE

  • | 07 de juny, 2018 - 15:16

La Confederació General del Treball (CGT) ha informat hui que ha presentat un recurs davant del Tribunal Europeu de Drets Humans contra la sentència del Tribunal Suprem espanyol de 2017 que va declarar "ajustat a dret" l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) presentat per Radiotelevisió Valenciana (RTVV).

En un comunicat, l'organització ha assenyalat que CGT va ser l'únic sindicat no signant d'aquell ERO d'extinció i el que va presentar les posteriors demandes davant les instàncies espanyoles, i ha assegurat que és també l'únic sindicat "que continua lluitant davant un ERO injust i arbitrari que només van pagar els treballadors".

"El tancament (de RTVV) realitzat pel PP va ser avalat pel govern presumptament progressista del Botànic amb la seua defensa a l'Audiència Nacional, u Botànic que estant a l'oposició feia una defensa dels treballadors i es va comprometre amb ells a revertir l'ERO", han agregat.

La CGT ha denunciat, així mateix, que "no només es va incomplir aquella promesa", sinó que "no s'ha obert una comissió d'investigació per a esbrinar on van anar a parar els 1.300 milions del saqueig de Radiotelevisió Valenciana, ni aquest govern s'ha personat en els casos que segueixen oberts en diferents jutjats gràcies a les denúncies de CGT".

"La generositat que ha tingut amb altres col·lectius com els treballadors de l'hospital de la Ribera, Divalterra o la Fundació Esportiva Municipal, entre d'altres, no s'ha aplicat als treballadors de RTVV, als quals s'ha tractat com autèntics empestats", han criticat.

Així mateix, ha asseverat que el govern del Botànic va obrir una nova ràdio i televisió "sense comptar amb els extreballadors (només d'una manera provisional), començant de zero, i amb un model privatitzat", on només seran servei públic els informatius, mentre que la resta estarà gestionat per empreses privades, "el mateix model que ja van intentar Zaplana i Fabra".

La CGT ha apuntat que esperen, "encara que siga a llarg termini, una revisió del cas i de les seues irregularitats que permeta una sentència que faça justícia amb els treballadors de RTVV després del maltractament a què han estat sotmesos per governs de diferent signe".


Si podeu llegir aquesta informació és perquè hi ha moltes persones que s’han fet subscriptores i d’altres que també són sòcies de la cooperativa Diari Jornada.

Si volem fer informació lliure, deslligada dels grans poders polítics i econòmics, amb una publicitat que passi el nostre codi ètic i sense continguts patrocinats, necessitem ser més. Necessitem que et sumis al projecte per poder explicar l’actualitat diària des de Barcelona, Palma i València amb rigor, honestedat, des de les esquerres i el feminisme i en català.

No t’ho pensis més: fes la teva subscripció i/o la teva aportació com a sòcia cooperativista.

Ens venem només a tu